وزیر فرهنگ و ارشاد: 400 سینما در حال ساخت است

به گزارش وبلاگ هم نفس، تهران(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حدود 400 سینما در حال ساخت داریم، گفت امیدواریم با یاری مجلس و کمیسیون مالی این تعداد سینما تکمیل گردد تا در سرانجام سال 1401 به تعداد هزار سینما در کشور برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد: 400 سینما در حال ساخت است

به گزارش خانه ملت، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز با اعضای کمیسیون مالی مجلس گزارشی را از فعالیت های جاری، برنامه های آینده، مسائل و کمبودها ارائه کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم اضافه نمود: در این جلسه نماینده اصناف و اتحادیه های سینما نیز حضور داشته و به بیان مسائل پرداختند. برگزاری این جلسه قدم بسیار خوبی بود که رییس کمیسیون مالی برداشت تا بتوانیم در سال آینده موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر را سر و سامان دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز مسائل زیرساختی و محتوایی در کشور وجود دارد، توضیح داد: ایران با این قدمت و جامعه هنری بسیار بالا که رتبه 9 الی 10 فراوری فیلم در دنیا را در اختیار دارد در بحث تعداد جایگاه سینما جز کشورهای در رنکینگ پایین دنیا قرار داریم. امیدواریم با همکاری اعضای کمیسیون مالی مجلس و نمایندگان مجلس بعضی از مسائل در سال آینده گردد.

وی ادامه داد: بعلاوه پیشنهاد دادیم مجلس در آنالیز لایحه بودجه 1401 امکاناتی را در اختیار وزارت فرهنگ قرار دهد از جمله تسهیلات با نرخ سود پایین که از اهمیت زیادی برخوردار است؛ از طرفی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباراتی برای حمایت از بخش خصوصی که تمایل به ورود در عرصه های هنری و فرهنگی دارند، اختصاص پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح نمود: بنای دولت تصدی گری نبوده و رییس جمهور و هیات دولت طی این مدت در سفرهای استانی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه و سایر بخش های دولت برای تکمیل زیرساخت ها حوزه فرهنگ هزینه کردند، اما حجم بسیار زیاد است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حدود 400 سینما در حال ساخت داریم، مطرح نمود: امیدواریم با یاری موثر مجلس و کمیسیون مالی این تعداد سینما را تکمیل نموده و تا سرانجام سال 1401 به تعداد هزار سینما در کشور، برسیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر فرهنگ و ارشاد: 400 سینما در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ و ارشاد: 400 سینما در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید