چالشی به نام تهیه سیم کارت در آلماتی قزاقستان

به گزارش وبلاگ هم نفس، فرایند تهیه و خرید سیم کارت در قزاقستان به گونه ای است که باید نامه نگاری های زیادی از سوی مسئولین فدراسیون کشور میهمان با این کشور انجام گردد.

چالشی به نام تهیه سیم کارت در آلماتی قزاقستان

به گزارش خبرنگار اعزامی وبلاگ هم نفس از آلماتی، شانزدهمین دوره مسابقات هندبال زنان قهرمانی جوانان آسیا از شانزدهم اسفند ماه در آلماتی قزاقستان شروع شده است. طی سال های اخیر قزاقستان میزبانی مسابقات مختلف ورزشی از جمله وزنه برداری، جام باشگاه های هندبال آسیا، کشتی و ... را برعهده گرفته است. بعلاوه این کشور در کوشش بود تا میزبان مسابقات المپیک زمستانی نیز باشد. مسئولان این کشور بعلاوه در کوششند تا میزبانی بازی های آسیایی را نیز بر عهده بگیرند اما به نظر می رسد که هنوز در بعضی از موضوعات ابتدایی در بحث میزبانی مشکلاتی در این کشور وجود دارد.

مهمترین مسئله به بحث مدیا و پوشش خبری مسابقات به وسیله وبلاگ هم نفس اعزامی از سایر کشورها بر می گردد؛ اولین موضوع در بحث پوشش خبری برای وبلاگ هم نفس اعزامی، در دسترس بودن اینترنت در سالن ها و محل برگزاری مسابقات است که این امر حداقل در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در رشته هندبال از سوی میزبان مورد توجه قرار نگرفته است.

معمولاً در چنین شرایطی تهیه سیم کارت برای خبرنگار برترین راه چاره برای دسترسی به اینترنت برای ارسال اخبار است اما فرایند تهیه و خرید سیم کارت در این کشور به گونه ای است که باید نامه نگاری های زیادی از سوی مسئولین فدراسیون کشور میهمان با قزاقستان انجام گردد. همین فرایند طولانی باعث می گردد تا دسترسی به سیم کارت تلفن همراه در قزاقستان برای یک فرد خارجی به راحتی مقدور نباشد.

مسئولین برگزار نماینده مسابقات و بعلاوه ولنتیرهای حاضر در مسابقات نیز پس از اعلام درخواست تهیه سیم کارت این فرایند را یادآوری می نمایند و معتقدند که بهتر است در پی راه چاره دیگری برای دسترسی به اینترنت باشید و در این شرایط تنها راه به جای مانده استفاده از اینترنت تلفن همراه یکی از افراد حاضر در سالن از جمله ولنتیرها خواهد بود که مطمئنا راهکاری موقتی و خسته نماینده خواهد بود .

مشکل دیگر در بحث خبری مسابقاتی که در قزاقستان برگزار می گردد در دسترس نبودن جایگاه ویژه برای وبلاگ هم نفس است. معمولاً در چنین رویدادهایی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به اهمیت مسابقات، جایگاه ویژه ای در مکانی که دید مناسبی نسبت به زمین مسابقه داشته باشد برای وبلاگ هم نفس در نظر گرفته می گردد اما در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در قزاقستان وبلاگ هم نفس باید در بین تماشاگران کار پوشش خبری خود را انجام دهد این در حالی است که در مسابقه روز گذشته ایران و قزاقستان با توجه به میزبانی این کشور جایگاه پشت دروازه برای کادر همراه تیم ایران و سایر تیم هایی که علاقه مند به تماشا این ملاقات بودند در نظر گرفته شده بود و بقیه سالن به تماشاگران قزاق اختصاص داشت. لذا در این شرایط خبرنگار اشراف کافی بر مسابقه نخواهد داشت که این یکی از نقاط ضعف میزبانی قزاقستان در این دوره از مسابقات است .

در کنار مشکلاتی که برای پوشش خبری این رویداد وجود داشت باید این نکته را افزود که قزاقستان هتل مناسبی را انتخاب نموده و در موضوع حمل و نقل به محل مسابقه و تمرین مسئله ای وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چالشی به نام تهیه سیم کارت در آلماتی قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالشی به نام تهیه سیم کارت در آلماتی قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید