چاپ 3 بعدی عضله قلب در حال تپیدن امکانپذیر شد

به گزارش وبلاگ هم نفس، دانشمندان دانشگاه مینه سوتا آمریکا پیروز به چاپ سه بعدی عضله پمپاژ خون در قلب در حال تپیدن از سلول های بنیادی پرتوان و یک ماتریس برون یاخته ای شده اند.

چاپ 3 بعدی عضله قلب در حال تپیدن امکانپذیر شد

محققان سلول های بنیادی را تا رسیدن به تراکم سلولی مناسب، داخل ساختار رشد دادند و سپس آنها را در سلول های ماهیچه قلب متمایز کردند.

این ساختار که اندازه آن 1.5 سانتی متر است می تواند مایعات را پمپاژ کند و به عنوان یک مدل عضله قلب برای مطالعه بیماری ها و آزمایش روش های درمانی جدید عمل کند.

محققان پیشتر نیز برای چاپ سلول های ماهیچه قلب در یک جوهر ماتریس برون یاخته ای، برای دستیابی به تراکم سلولی مناسب تلاش کرده بودند. این گروه تصمیم گرفتند رویکرد دیگری را امتحان کنند و به جای چاپ سلول های ماهیچه قلب، سلول های بنیادی تمایز نیافته را چاپ کنند و این کار را کردند و سپس آنها را برنامه ریزی کردند تا در ساختارهای چاپی تبدیل به سلول های ماهیچه قلب شوند.

برندا اوگله(Brenda Ogle) محقق این تحقیق گفت: در ابتدا ما چاپ سه بعدی سلول های ماهیچه قلب را امتحان کردیم و شکست خوردیم. بنابراین با تخصص تیم ما در تحقیقات سلول های بنیادی و چاپ سه بعدی، تصمیم گرفتیم رویکرد جدیدی را امتحان کنیم. ما جوهر تخصصی ساخته شده از پروتئین های ماتریس برون یاخته ای را بهینه کردیم و جوهر را با سلول های بنیادی انسانی ترکیب کردیم و از سلول های دارای جوهر برای چاپ سه بعدی ساختار استفاده کردیم. ابتدا سلول های بنیادی در ساختار با تراکم بالای سلول گسترش یافته و سپس آنها را به سلول های ماهیچه ای قلب متمایز کردیم.

محققان با کشت سلول های بنیادی درون جا توانستند به تراکم سلول مناسب دست یابند. با تمایز آنها در درون جا، سلول ها در محیطی که به قلب طبیعی نزدیکتر است به سلول های ماهیچه قلب تبدیل می شوند.

سپس سلول های تازه متمایز شده شروع به سازماندهی و همکاری با یکدیگر کردند. در حقیقت، پس از کشت این ساختارها به مدت حدود یک ماه، سلول ها همانند قلب معمولی شروع به تپش کردند. ساختاری که محققان دانشگاه مینه سوتا چاپ کرده اند تقریباً 1.5 سانتی متر اندازه دارند و در یک کیسه بسته هستند که می توانند مایعات را پمپاژ کنند. محققان در نظر دارند از این فناوری برای مطالعه بیماری های قلبی و آزمایش روش های درمانی جدید استفاده کنند.

اوگل گفت: اکنون ما یک الگوی مناسب برای ردیابی آنچه در سلول و سطح مولکولی در ساختار پمپاژ رخ می دهد در دست داریم و می توانیم بیماری و آسیب را به مدل وارد کنیم و تأثیر داروها و سایر روش های درمانی را بررسی کنیم.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "چاپ 3 بعدی عضله قلب در حال تپیدن امکانپذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ 3 بعدی عضله قلب در حال تپیدن امکانپذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید