کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه هنگ کنگ به وسیله دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند

به گزارش وبلاگ هم نفس، خبرنگاران/آذربایجان شرقی سارا خادمی، دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی سهند پیروز به کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه هنگ کنگ شده و جایزه اسکالرشیپ شایستگی رئیس دپارتمان این دانشگاه را نیز دریافت کرد.

کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه هنگ کنگ به وسیله دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند

سارا خادمی دانشجوی دکتری رشته مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی سهند بوده که عنوان پروژه دکتری وی ساخت الکترودهای گرافنی برای تحریک سلول های عصبی شبکیه چشم یا Retina Implant است.

وی به واسطه اقداماتی که در زمینه ساخت الکترود گرافنی انجام داده و همکاری های متعددی که در پروژه های تحقیق و توسعه در کشور چین داشت از جمله همکاری در طراحی و ساخت الکترود پالتینی و مسئولیت طراحی، ساخت و بهینه سازی الکترود برای تحریک سلول های عصبی رتینا در دانشگاه هنگ کنگ، پیروز به دریافت جایزه رئیس دپارتمان تحت عنوان جایزه و اسکالرشیپ شایستگی رئیس دپارتمان شد که هر ساله فقط به تعداد معدودی از دانشجویان تعلق می گیرد.

بعلاوه پیروز به کسب عنوان دانشجوی برجسته و ممتاز در این دانشگاه شد که این جایزه نیز هر ساله فقط به یک دانشجو در هر دانشکده تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است؛ این پروژه در مورد ساخت الکترودهای عصبی برای ثبت و تحریک سلول های عصبی چشم جهت کاربرد در پروتزهای بینایی مصنوعی است؛ با توجه به اینکه سلولهای عصبی چشمی عمدتا در بخش رتینا یا همان شبکیه چشم واقع شده است اساسا این نوع الکترودها به ایمپلنت های شبکیه یا رتینا معروف هستند.

به گزارش وبلاگ هم نفس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، تکنولوژی بکار رفته در ساخت ایمپلنت رتینا قابل استفاده در توسعه الکترودهای مغزی درون قشری و برون قشری (ECOG) جهت تشخیص و درمان نارسایی های عصبی از قبیل صرع، پارکینسون، آلزایمر و نارسایی های حرکتی بوده و یکی از جنبه های مهم و فناورانه در ساخت الکترود رتینا، استفاده از ماده الکترودی گرافن به جای فلزات مرسوم مثل تیتانیم و پلاتین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه هنگ کنگ به وسیله دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه هنگ کنگ به وسیله دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید