یک سال زندگی در مریخ بدون سفر فضایی! ، ماموریت جالب شبیه سازی زندگی در فضا چگونه است؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، ناسا 4 نفر خدمه داوطلب را برای شبیه سازی زندگی و کار فضانوردان در ماموریت های بلندمدت مانند سفر به مریخ، در مرکز فضایی جانسون در هیوستونِ تگزاس ایزوله نموده است.

یک سال زندگی در مریخ بدون سفر فضایی! ، ماموریت جالب شبیه سازی زندگی در فضا چگونه است؟

به گزارش وبلاگ هم نفس و به نقل از ساینس الرت، در 25 ژوئن 2023، خدمه ای متشکل از چهار داوطلب وارد یک زیستگاه شبیه سازی شده مریخ شدند که بیش از یک سال از آن خارج نخواهند شد. ماموریت آن ها کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تدارکات - و روانشناسی انسان - برای زندگی طولانی مدت در سیاره ای دیگر (بدون ترک زمین) است.

این ماموریت CHAPEA (آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه) نامیده می گردد و اولین شبیه سازی از سه شبیه سازی برنامه ریزی شده تا سال 2026 است که هر کدام به تدریج چیزهای بیشتری در خصوص آنچه برای موفقیت پروازهای فضایی طولانی مدت انسان ضروری است به دانشمندان می آموزد.

CHAPEA در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستونِ تگزاس مستقر است. این زیستگاه که Mars Dune Alpha نام دارد، یک فضای زندگی پرینت سه بعدی به مساحت 1700 فوت مربع است که در آن خدمه زندگی، کار، ورزش و خواب را تجربه می نمایند و آزمایش هایی انجام خواهند داد.

به وسیله جادوی واقعیت مجازی، این ماموریت بعلاوه شامل فعالیت های وسایل نقلیه اضافی (EVA) می گردد که در آن اعضای خدمه برای مدت کوتاهی زیستگاه خود را ترک می نمایند تا وارد یک محوطه مجاور با ماسه قرمز شوند. آن ها باید برای این پیاده روی های فضایی شبیه سازی شده لباس فضایی بپوشند.

این چهار نفر خدمه کلی هاستون (زیست شناس)، راس براکول (مهندس سازه)، ناتان جونز (پزشک) و آنکا سلاریو (میکروبیولوژیست نیروی دریایی) هستند. آن ها باید همان آزمون هایی را بگذرانند که کاندیدای فضانوردی قبل از ماموریت انجام می دهد.

گریس داگلاس، محقق اصلی CHAPEA درست قبل از ورود داوطلبان به زیستگاهشان گفت: دانشی که اینجا به دست می آوریم به ما یاری می نماید انسان ها را به مریخ بفرستیم و آن ها را ایمن به خانه بازگردانیم.

در این ماموریت چیزهای بیشتری از یک مکان شبیه سازی شده وجود دارد. خدمه فقط با تاخیر زمانی قادر به برقراری ارتباط با دنیای خارج خواهند بود. در مریخ، پیغام ها تا 22 دقیقه طول می کشد تا به زمین برسند، و این محدودیت برای CHAPEA اعمال می گردد (یعنی 44 دقیقه تاخیر برای رفت و برگشت پیغام.)

خدمه بعلاوه رژیم غذایی از غذاهای خشک شده یخ زده دارند، درست مانند آنچه فضانوردان مریخی باید بخورند. فعالیت هایشان هم مطابق برنامه های یک ماموریت واقعی است.

دانشمندان ناسا چیزهای مهمی در خصوص جنبه های فیزیکی و رفتاری یک ماموریت در مریخ خواهند آموخت. حتی خود زیستگاه نیز با در نظر گرفتن ماموریت های فضایی طراحی شده است.

البته CHAPEA نمی تواند همه چیز را شبیه سازی کند. برای مثال، خدمه مجبور نیستند با جاذبه مریخ مقابله نمایند. اما چالش های غافلگیرنماینده مانند خرابی تجهیزات یا کمبود آب وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

  • کهکشان ما از نگاه آدم فضایی ها به چه شکلی است؟ | تفاوت عجیب راه شیری با کهکشان های دیگر

در نهایت، ایده CHAPEA این است که بیاموزد چه چالش های رفتاری انسانی ممکن است در یک ماموریت بزرگ ایجاد گردد. با تمرین در اینجا روی زمین، ناسا می تواند آمادگی بیشتری برای فضانوردان آینده مریخ داشته باشد.

خدمه CHAPEA در جولای 2024 از انزوا خارج خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک سال زندگی در مریخ بدون سفر فضایی! ، ماموریت جالب شبیه سازی زندگی در فضا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سال زندگی در مریخ بدون سفر فضایی! ، ماموریت جالب شبیه سازی زندگی در فضا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید