آخرین مهلت برای ثبت سفارش کتاب های درسی ، جزئیات شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید

به گزارش وبلاگ هم نفس، فقط 13 روز به آخرین مهلت ثبت سفارش کتاب های درسی به جای مانده و دانش آموزان و خانواده ها باید در اولین فرصت برای این کار اقدام نمایند.

آخرین مهلت برای ثبت سفارش کتاب های درسی ، جزئیات شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید

به گزارش وبلاگ هم نفس، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باتوجه به ثبت سفارش کتب درسی از سوی 14 میلیون و 700 هزار دانش آموز از کل جمعیت حدود 15 میلیون و 900 هزار نفری جمعیت دانش آموزی کشور در امسال، از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز به جای مانده که هنوز نسبت به ثبت سفارش کتاب های خود اقدام ننموده اند؛ خواست که هرچه سریعتر نسبت به طی فرایند ثبت نام اقدام نمایند.

بر این اساس، فرآیند ثبت سفارش کتاب های درسی تا روز 31 شهریور ماه ادامه دارد و ضروری است خانواده های به جای مانده در اولین فرصت نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی بچه ها خود اقدام نمایند.

بعلاوه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام نموده است که عملیات توزیع کتب درسی به مدارس صورت گرفته است و بعلاوه با توجه به اینکه تعداد کتاب درسی چاپ شده بیش از جامعه آماری دانش آموزان است، هیچ کمبودی در کتاب درسی در امسال وجود نخواهد داشت.

شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی

ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی 1402-1401 تمامی دوره های تحصیلی به وسیله سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و به دو شیوه فردی و یا گروهی انجام می گردد.

در شیوه فردی، والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد احتیاج خود را سفارش دهند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

در شیوه گروهی، مدیران مدارس به وسیله سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام می نمایند.

کتاب های درسی دانش آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان، به وسیله مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده است، توزیع می گردد. دانش آموز یا اولیای دانش آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

به علت الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان به وسیله سامانه امکان پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین مهلت برای ثبت سفارش کتاب های درسی ، جزئیات شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت برای ثبت سفارش کتاب های درسی ، جزئیات شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید