قول علی اف برای نبستن مسیر ایران و ارمنستان

به گزارش وبلاگ هم نفس، تسنیم نوشت: ظهر امروز آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و تبادل نظر کرد.

قول علی اف برای نبستن مسیر ایران و ارمنستان

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در این نشست خبری گفت: برای ارمنستان روابط تاریخی غنی با ایران از اهمیت خاصی برخورددار است و می توان گفت اینگونه ملاقات ها منظره بلندمدت در جهت توسعه روابط را مد نظر دارد. ایران همیشه دوست ما خواهد ماند. روابط دو طرف که بر پایه احترام متقابل است، در جهت توسعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن حجم مبادلات تجاری و رساندن آن به سه میلیارد دلار ضرورت همکاری مالی را مد نظر قرار دادیم. اجرای کریدور شمال به جنوب برای ما اهمیت دارد. شرکت ارمنستان و ایران در قالب روابط سه جانبه بستر فوق العاده ای برای همکاری محسوب می گردد.

میرزویان بعلاوه گفت: ضرورت برقراری ثبات در منطقه قفقاز جنوبی یکی دیگر از موضوعات مورد مصاحبه بود. در چارچوب توافق اعلامیه آلماتی و مفاد آن برای ما از نقش محوری برخورددار است. مسئله تشکیل مکانیزم پایدار برای مصاحبه برای ما مهم است. آذربایجان سیاست پاک سازی قومی را در پیش گرفته است. از تاریخ 15 ژوئن نیز اقدام به توقف ارسال مواد غذایی به قره باغ نموده است. امروزه ما شاهد آن چیزی هستیم که 7 ماه پیش هشدار داده بودیم. ارمنستان تمایل شدیدی به برطرف انسداد زیرساخت ها دارد.

وزیر خارجه ارمنستان اضافه نمود: در رابطه با مرز های ایران، مواضع ایران را درباره تمامیت ارضی قدر می دانیم. بار دیگر عزم سیاسی رهبران ارمنستان را برای تعمیق روابط با همسایگان خود بر اساس منافع مشترک و متقابل اعلام می کنم.

وی بعلاوه دعوت نخست وزیر ارمنستان از رئیس جمهور کشورمان را در این ملاقات به امیرعبداللهیان ابلاغ کرد.

منبع: فرارو

به "قول علی اف برای نبستن مسیر ایران و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول علی اف برای نبستن مسیر ایران و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید