مشاهده گربه پالاس در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهریز

به گزارش وبلاگ هم نفس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد از مشاهده گربه پالاس در منطقه حفاظت کالمند بهادران در شهرستان مهریز اطلاع داد.

مشاهده گربه پالاس در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهریز

به گزارش ایسنا، سید رضا نورانیان در این خصوص گفت: یک فرد گربه پالاس در بهمن ماه امسال به وسیله محیط بانان و دوستداران طبیعت در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران شهرستان مهریز مشاهده شد و محیطبانان پیروز به تهیه فیلم و عکس از آن شدند.

وی افزود: این دومین ثبت حضور گربه پالاس در شهرستان مهریز و منطقه حفاظت شده کالمند بهادران است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: گربه پالاس با نام علمی Felis manul یک گربه سان وحشی کوچک بومی آسیای میانه است که کمی بزرگتر از گربه اهلی بوده و دارای سری پهن و گوش های گرد است و رنگ مو های بدن این گربه خاکستری روشن یا زرد تیره همراه با نوار های عمودی است که گاهی در میان مو های انبوه و متراکم بدن، دیده نمی شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، نورانیان افزود: این جانور ارزشمند در لیست جانوران معرض خطر انقراض سازمان حفاظت محیط زیست واقع شده است و در ایران بیشتر در منطقه ها کوهستانی شمال شرق و بعلاوه مرکز و شمال غرب پراکنش دارد. این گونه از هفت گونه گربه سان وحشی استان یزد است که تا به امروز در کوهستان شیرکوه و منطقه ها کوهستانی حاشیه آن گزارش شده است.

منبع: فرارو

به "مشاهده گربه پالاس در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده گربه پالاس در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید