میوه ای علیه آلزایمر

به گزارش وبلاگ هم نفس، انار سرشار از آنتی اکسیدان ها است و همواره خواص آن برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی و بعضی از سرطان ها مورد آنالیز پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که فواید انار فراتر از این حرف ها است.

میوه ای علیه آلزایمر

به گزارش، انار سرشار از آنتی اکسیدان ها است و همواره خواص آن برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی و بعضی از سرطان ها مورد آنالیز پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که فواید انار فراتر از این حرف ها است.

همه ما خاطرات تلخ و شیرینی در زندگی داریم که برایمان ارزشمند هستند. اما آلزایمر تمام این خاطرات را محو و ذهن را تبدیل به صفحه ای سفید و خالی از گذشته می نماید. تاکنون درمانی برای این بیماری دژنراتیو یافت نشده است و تنها راه باقیمانده همان پیشگیری است. نتایج پژوهش محققان نشان می دهد که عصاره انار هم از بروز آلزایمر پیشگیری می نماید.

محققان با ایزوله کردن تمام ترکیبات انار دریافتند که یکی از پولی فنول های انار در بدن تغییر نموده و سرعت پیشرفت بتا آمیلوئید، همان پروتئین تخریب نماینده دستگاه عصبی را کاهش می دهد.

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها است و همواره خواص آن برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی و بعضی از سرطان ها مورد آنالیز پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که فواید انار فراتر از این حرف ها است.

نتایج پژوهشی که در مجله ACS Chemical Neuroscience به چاپ رسیده است نشان می دهد که عصاره انار برای مقابله با پیشرفت بیماری آلزایمر نیز مفید است. با وجود این که در پژوهش های پیشین مولکول منشأ خواص آن معین نشده بود این بار محققان اطلاعات دقیق تری در مورد ترکیبات ضدآلزایمر این میوه کسب کردند.

محققان با ایزوله کردن تمام ترکیبات انار دریافتند که یکی از پولی فنول های انار در بدن تغییر نموده و سرعت پیشرفت بتا آمیلوئید، همان پروتئین تخریب نماینده دستگاه عصبی را کاهش می دهد

ترکیبات مفیدی که در مقابله با این بیماری دخالت دارند شامل اورلیتین ها هستند که در فرایند شکسته شدن پولیفنول ها توسط باکتری های روده فراوری می شوند.

بیماری آلزایمر از وجود پروتئین های آمیلوئید بروز می نماید که به شکل پلاک بین نورون ها یا همان سلول های عصبی تشکیل می شوند. برای پیشگیری از انتشار و گسترش این پروتئین ها، مولکول هایی لازم هستند تا از مغز در برابر نفوذ این ترکیبات مخرب محافظت نمایند.

پژوهش های پیشین نشان داده بود که عصاره انار چنین تأثیری را روی حیوانات دارد؛ اما محققان ترکیب تأثیرگذار را تشخیص نداده بودند.

برای یافتن این مولکول ها محققان 21 ترکیب انار را ایزوله نموده و متوجه شدند که اکثر پولیفنول ها چنین تأثیری ندارند. در عوض یکی از متابولیت های این ترکیب ها به نام ارولیتین ها قدرت محافظت از مغز را داشته اند. این ترکیبات جزو ترکیبات ضدالتهابی بوده و از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می نمایند.

منبع : تبیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "میوه ای علیه آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ای علیه آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید