کتاب سفر، در جست وجوی حسن

به گزارش وبلاگ هم نفس، در جست وجوی حسن داستان زندگی مردی به نام وارد است که تبعه آمریکاست. که برای انجام ماموریت به عنوان مشاور با خانواده اش به ایران می آید و برای انجام امور منزل و آشپزی مردی به نام حسن را استخدام می نماید.

کتاب سفر، در جست وجوی حسن

در جست وجوی حسن

در مدت 5 سالی که این خانواده در ایران اقامت داشتند، حسن برای بچه ها این خانواده داستان هایی از آداب و رسوم ایرانیان شاهنامه و قصه های هزار و یک شب را تعریف می نماید.

خانواده وارد بعد از 5 سال به کشورشان باز می گردند اما همواره نگران زندگی حسن بودند تا اینکه دوباره پس از سال ها تصمیم می گیرند به ایران بیایند و در پی مردی بگردند که خاطرات خوبی در غربت برای شان رقم زده.

ترنس وارد نویسنده این کتاب دوران کودکی اش را در عربستان و ایران گذرانده است و به زبان های مختلفی مثل فارسی، عربی، ایتالیایی، یونانی و اندونزی مسلط است.

این کتاب، داستان کسی است که در پی حسن می شود.

بخشی از این کتاب را با هم می خوانیم:

ما در جهت شمال اردکان به طرف نائین در حرکت بودیم و هنوز راه زیادی به دهکده حسن در پیش داشتیم. در غرب ما، سلسله کوه های ترسناکی بودند که قله های آن دندانه دار و مثل تیغ تیز بود. مجموعه آنها به صورت گله استگوسورها (یکی از انواع دایناسورهای علف خوار بودند که در پشت خود دو ردیف زوائد استخوانی پهن و نوک تیز داشتند.) بود. در طرف راست ما، در طول افق شرقی صحرای نمک بی روحی به نام دشت کویر امتداد داشت. به قول رابرت بایرون صحرای بین یزد و اصفهان بیشتر از هر جای دیگر کویر، وسیع تر، تیره تر و بی روح تر به نظر می رسید. در کنار جاده، به کاروان سرایی رسیدیم و توقف نمودیم. کاروانسرا در قرن هفدهم میلادی، در زمان پادشاهان صفوی، به عنوان پناهگاهی برای کاروان هایی که در جاده های تجاری صحرا رفت و آمد می کردند. برای حفاظت از راهزنان ساخته شده بود....

این کتاب را با ترجمه اسدالله امرایی و مهسا ملک مرزبان بخوانید.

چاپ دوم کتاب در جستجوی حسن از سوی کتابسرای تندیس منتشر شده است.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ هم نفس

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "کتاب سفر، در جست وجوی حسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب سفر، در جست وجوی حسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید