4 دلیل مهم رشد نکردن گیاه شمعدانی را بشناسید!

به گزارش وبلاگ هم نفس، اگر به گلدان شمعدانی علاقه دارید و می خواهید در خانه گلدان هایی پر از گل داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

4 دلیل مهم رشد نکردن گیاه شمعدانی را بشناسید!

گیاه شمعدانی جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی مقاوم است که در هر شرایطی به خوبی رشد می نماید و می تواند زیبایی خانه شما را چند برابر کند؛ اما گاهی ممکن است به دلایل مختلفی، شمعدانی های ما رشد خوبی نداشته باشند؛ به همین خاطر در این مطلب از وبلاگ هم نفسمگ قصد داریم دلیل رشد نکردن شمعدانی را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین اگر می خواهید بدانید که چگونه شمعدانی پر گل داشته باشیم، با ما همراه باشید.

دلیل رشد نکردن گیاه شمعدانی چیست؟

در صورتی که شرایط مناسب برای نگهداری گیاه شمعدانی فراهم باشد، در تمام طول سال می تواند گل دهد و به بالکن خانه شما رنگ ببخشد. شمعدانی یک گیاه آپارتمانی سایه دوست است اما برای گل دادن به نور آفتاب احتیاج دارد؛ بعلاوه برترین خاک برای گیاه شمعدانی، خاکی است که رطوبت کافی داشته باشد و مقدار نیتروژن آن بالا باشد.

اگر شمعدانی شما پژمرده شده و ریشه های آن همچنان سالم است، جای نگرانی نیست و با رعایت چند نکته می توانید گیاه را نجات داده و دوباره گلدانی شاداب داشته باشید. برای احیای شمعدانی خشک شده، ضروری است این موارد را آنالیز کنید.

آبیاری بیش از مقدار به گیاه شمعدنی

همانطور که گفتیم گیاه شمعدانی یک گیاه مقاوم است که در منطقه ها گرمسیری به خوبی رشد می نماید؛ بنابراین آب دادن گل شمعدانی اگر بیش از حد باشد می تواند پوسیدگی ریشه را به همراه داشته باشد که در نهایت منجر به مرگ گیاه شما می گردد. درنتیجه برترین زمان برای آبیاری به گیاه، هنگامی است که سطح خاک تا عمق یک بند انگشت شما خشک شده باشد؛ برای مثال در فصل تابستان گیاه به هفته ای یکبار آبیاری احتیاج دارد.

کمبود نور خورشید دلیل رشد نکردن شمعدانی

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می گردد شمعدانی شما گل ندهد، قراردادن گلدان در محیطی است که به مقدار کافی نور آفتاب را دریافت نمی نماید؛ اگر می خواهید یک گلدان شمعدانی پر از گل داشته باشید، ضروری است گلدان حداقل به مدت 6 ساعت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد؛ به عبارت دیگر دلیل کوچک ماندن برگ شمعدانی نیز می تواند بی توجهی به این مورد باشد. درنتیجه ایده آل ترین شرایط برای نگهداری گیاه شمعدانی، قرار دادن گلدان در آفتاب صبحگاهی و عصر هنگام است و اگر در منطقه ها سرد زندگی می کنید، گلدان را در مکانی قرار دهید که تمام روز به آن آفتاب بتابد.

کوددهی زیاد به شمعدانی

با توجه به اینکه شمعدانی گیاه مقاومی است، برای رشد آن نور آفتاب کافی است؛ کوددهی زیاد به این گیاه، می تواند نتیجه عکس داشته باشد و گلدهی آن را با مشکل روبرو کند؛ مضرترین کود برای شمعدانی، کودی است که مقدار نیتروژن آن زیاد باشد؛ در نتیجه برترین کود برای گیاه باید به گونه ای باشد که مقدار نیتروژن، فسفر و پتاسیم خاک به یک مقدار و مقدار آن 10:10:10 باشد. البته این تا موقعی است که گیاه آغاز به گل دهی نکرده باشد؛ در صورتی که جوانه های گل پیدا شد، باید از کودی بهره ببرید که مقدار پتاسیم آن بیشتر باشد. اگر می خواهید دلیل زرد شدن برگ گل ها را بدانید، این مطلب را بخوانید.

مقدار نامناسب گلدان دلیل رشد نکردن شمعدانی

انتخاب گلدان مناسب برای رشد و گل دهی بسیار مهم است؛ چرا که اگر از گلدان خیلی بزرگ برای گیاه بهره ببرید، ریشه ها به خوبی رشد می نمایند، اما گیاه گل نمی دهد؛ برای حل این مشکل ضروری است که مقدار گلدان را کوچک تر کنید تا ریشه ها محدود شوند و گیاه آغاز به گل دهی می نماید.

منبع: پیام دلتا

به "4 دلیل مهم رشد نکردن گیاه شمعدانی را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 دلیل مهم رشد نکردن گیاه شمعدانی را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید