آغاز نشست های جمع بندی داوری جایزه کتاب روایت پیشرفت

به گزارش وبلاگ هم نفس، نشست جمع بندی حوزه فرهنگی نخستین جایزه کتاب روایت پیشرفت با حضور داوران حوزه فرهنگی، آسجاد صفار هرندی، میثم رشیدی مهرآبادی، فائضه غفار حدادی و دکتر محمد نمازی به نام دبیر علمی رویداد، شنبه 12 تیرماه 1400 در محل کافه قرار برگزار شد.

آغاز نشست های جمع بندی داوری جایزه کتاب روایت پیشرفت

در این نشست داوران نقاط ضعف و قوت کتاب های بانگ آزادی، مربای گل محمدی، به توان مردم، به اضافه مردم، جنگ جنگ تا پیروزی، رسول مولتان، برخیزید، خانم مربی و بچه های قرن پانزدهم را به نام آثار راه یافته به مرحله داوری حوزه فرهنگی جایزه کتاب روایت پیشرفت بررسی و نهایتا آثار برتر انتخاب شدند.

میثم رشیدی مهرآبادی؛ خبرنگار و فعال فرهنگی، ضمن تشکر از برگزاری این رویداد و گردآوری و داوری آثار حوزه روایت پیشرفت و با توجه به حجم قابل توجه آثار در دوره اول جایزه، تولید آثار نو در این رده و رشد کمی و کیفی کتاب های روایت پیشرفت را نیازمند توجه فعالان این حوزه و سیاست گذاران فرهنگی کشور دانست.

فائضه غفار حدادی؛ نویسنده کتاب خط مقدم هم ضمن بیان اهمیت برگزاری این رویداد و توجه به آثار روایت پیشرفت به نام یک راهنما برای حرکت در راستا پیشرفت، دغدغه خود نسبت به خاتمه یافتن توجه به کتاب های روایت پیشرفت با اهدای جایزه در اختتامیه را بیان نمود. به گفته وی، هدف غایی کتاب خوب، بیشتر خوانده شدن است و این هدف با بازنشر کتاب در یک انتشارات توانمند، قرار گرفتن کتاب در فهرست خرید کتابخانه های عمومی و ترویج کتاب محقق می شود.

همچنین آقای سجاد صفار هرندی، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با تأیید نظر سایر داوران در اهمیت جایزه کتاب روایت پیشرفت، تحقق هدف جایزه را نیازمند پررنگ تر شدن فعالیت های رسانه ای و ترویجی دانست. وی آثار روایت پیشرفت حوزه فرهنگی- اجتماعی را به دو دسته روایت شمایل و روایت تجربه، طبقه بندی کرده و روایت شمایل را روایت تجربه یک شخصیت ویژه در حوزه فرهنگ و روایت تجربه را بیان فراز و نشیب های یک پروژه فرهنگی و سازوکارهای ایجاد یک نهاد فرهنگی دانست.

نخستین جایزه کتاب روایت پیشرفت در پنج حوزه فرهنگی، علم و فناوری، ادبیات داستانی، حکمرانی و دفاعی امنیتی برگزار می شود که نشست های جمع بندی داوری هریک از حوزه های نامبرده به تفکیک برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آغاز نشست های جمع بندی داوری جایزه کتاب روایت پیشرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز نشست های جمع بندی داوری جایزه کتاب روایت پیشرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید